Általános szerződési feltételek

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a [www.konyvetjoaron.hu] weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 
2. Szolgáltató

Név:IQ Könyv Korlátolt Felelősségű Társaság

 

Rövidített neve: IQ Könyv Kft.

 

Székhely: 1045 Budapest, Berni u. 1.

 

 

 

Levelezési cím: 2142 Nagytarcsa Tavasz u.9.

 

Vevőszolgálat címe: 2142 Nagytarcsa Tavasz u.9.

 

Képviselő neve: Kónya Kristóf

 

Cégjegyzékszám: 01-09-298007

 

Bejegyző Bíróság neve: Fővárosi Törvényszék, mint Cégbíróság

 

Adószám: 25949029-2-41

 

Statisztikai számjel:  25949029-4649-113-01.

 

Számlavezető pénzintézet: OTP 

 

Számlaszám: 11715007-21502875

 

IBAN szám: HU24117150072150287500000000

 

E-mail cím: rendel@iqszerviz.hu

 

Telefonszám: ‭+36 30 831 0043‬

 

Adatkezelő neve: IQ Könyv Kft.

 

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-129955/2017.

 

 

 

 

 

2.1. A szolgáltatás igénybe vevője

 

A szolgáltatás igénybe vevője minden olyan természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki/amely információs társadalommal összefüggő, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával - a Szolgáltató által nyújtott – szolgáltatást vesz igénybe (a továbbiakban: Vevő). Szolgáltató és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek.

 

2.2. A szolgáltatás igénybevételének feltétele

 

A Vevő a szolgáltatás igénybe vételével (a Webáruház használatával, a regisztrációval, illetve a megrendeléssel) tudomásul veszi és elfogadja a jelen általános szerződési feltételekben foglalt valamennyi feltételt.

 

2.3. A szolgáltatás tárgya

 

A szerződés tárgya a Szolgáltató által üzemeltetett www.konyvetjoaron.hu online áruházban (a továbbiakban: Webáruház) található termékek.

 

 

 

 

 
3. Ügyfélszolgálati elérhetőségeink

Webáruház email címe: rendel@iqszerviz.hu

 

Telefon (mobil): +36 30 831 0043

 

Amennyiben vásárlója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelezőérvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra,kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

 

 

 
4. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

 

4.1.1. A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló okból bekövetkezett károkért, így különösen, de nem kizárólagosan a Webáruház használatából, esetleges üzemzavarából, az adatok bárki által történő megváltoztatásából, az információtovábbítási késedelemből eredő, a vírusok által okozott, a szoftverhibából, internetes hálózati, vagy rendszerhibából adódó károkért. Továbbá nem felel a Szolgáltató a termékismertető leírás téves értelmezéséből, valamint az adatbázisban szereplő esetleges hibákból, elírásokból eredő károkért.

 

4.1.2. A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

 

4.1.3. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

 

4.1.4. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

 

4.1.5. A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

 

4.2. Szerzői jogok

 

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást)

 

 

 
5. A honlapon történő vásárlás

A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.

 

A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

 

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

 

A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható.  A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra. 

 

A regisztrációkor az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.

 

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

 

Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.

 

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

 

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ez az időintervallum csak munkanapokra vonatkozik (Hétfő-Péntek). Hétvégi visszaigazolás nincs. A legkésőbbi visszaigazolás péntek 16:00, a legkorábbi pedig hétfőn 8:00. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. (Ez alól kivétel a fentebb leírt hétvégi időszak).

A vírusjárvány végéig nem tudjuk a 48 órát garantálni, kérjük türelmüket.

 

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

 

5.3. A szerződés létrejötte

 

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

 

5.4. A szerződés iktatása

 

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

 

5.5. Számla

 

A vásárló részére a számlát minden esetben elektronikus formában (PDF), e-mailon küldjük a Billingo rendszerén keresztül!

 

5.6. Fizetés

 

 Előre utalás

Oldalunkon céges számlánkra törtnő előre utalással lehetséges fizetni! A megrendelés feldolgozása után a Billingo rendszerén keresztül e-mailon díjbekérőt küldünk. Amennyiben az előre utalást választja, akkor a megjegyzés rovatba kérjük feltüntetni a rendelési kódját, illetve a regisztrációkor megadott nevét. A rendelési kódot megtalálja a rendelés leadását követő automatikus e-mailben, illetve a webáruházba belépve a rendelések menüpont alatt. Amennyiben nem tünteti fel ezeket az adatokat, akkor nem tudjuk beazonosítani az utalását.

 

 

Számlavezető bank neve: OTP
Név: IQ Könyv Kft.
Számlaszám: 11715007-21502875

IBAN szám: HU24117150072150287500000000

 

Utánvétes fizetés:

 

Amennyiben Ön az utánvétes fizetési módot választotta, úgy a kézbesítő futárnak fizeti ki kézbesítéskor a csomagot.

A vírusjárvány végéig szünetel!

 

 

 

Bankkártyával: 

 

A bankkártyás fizetéshez, elég megadni bankkártyája számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot. 

 

Webáruházunkban Barionos bankkártyás fieztés működik.

 

Röviden a Barionról:

 

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetniwebáruházakban, mobilalkalmazásokban, vagy barátainak.

 

A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

Fizetéshez használható:

 
  • Mastercard vagy Maestro bankkártya
  • Visa vagy Electron bankkártya
  • Amex bankkártya

 

 

A vásárló részére a számlát minden esetben elektronikus formában (PDF), e-mailon küldjük a Billingo rendszerén keresztül!

 

 

 

5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás

 

MAGYARORSZÁG TERÜLETÉRE TUDUNK KISZÁLLÍTÁST VÁLLALNI!

(ellenkező esetben emailben keressen meg minket) 

 

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL NAGYTARCSÁN!

 

 

 

Személyes átvétel: 2142 Nagytarcsa Tavasz u. 9. ( telefonos egeztetés szükséges, +36 30 831 0043 ) 

 A vírusjárvány végéig szünetel!

 

 

A kiszállítás a Magyar Posta Zrt.-vel törénik. A szállítási költség 20 000Ft megrendelés alatt a vásárlót terheli. 20 000Ft-tól a szállítási költség a Szolgáltatót terheli. Házhozszállítás esetben a posta munkanapokon 8:00 és 17:00 óra között szállítja ki a terméket a  vásárlóhoz. A helyszínen már nem kell fizetni a postásnak. Szállítási idő a feladást követő 1. munkanap. A posta dolgozója egyszeri kézbesítést kísérel meg. Ha nem tudja átvenni a csomagot, azt a helyi postán megteheti további 10 napig.

Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy a webáruházban megrendelt csomag "sikertelen kézbesítése"  szerződésszegésnek minősül, amelynek következményeként a webáruház az általa előzetesen kifizetett szállítási költség megtérítésére igényt tart a vásárlótól. Át nem vett, vagy visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját is a megrendelőre terheljük. 8 napos fizetési határ idős számlát állítunk ki róla, amennyiben ezt határidőre nem rendezi, annak a behajtását jogi úton tesszük meg!

Át nem vett csomag esetében a megrendelőnek e-mailt küldünk a sikertelen kézbesítésről, amennyiben igényt tart rá, akkor a termékeket ezt követően csak előre fizetéssel az aktuális szállítási díj és a sikertelen  szállítási díj  és visszaküldési díj megfizetése esetén küldjük ki újra.

Minden általunk megállapított költség a Megrendelőt terheli károkozás, csalás vagy hamis és rosszindulatú megrendelés esetén, melyet jogi úton érvényesítünk és a rendelkezésünkre álló adatok alapján eljárást kezdeményezünk a Hatóságok felé. 

Ha utánvételes csomag nem kerül átvételre, úgy legközelebb ugyan arra a címre nem minden esetben teljesítünk megrendelést. Természetesen megbeszélés esetén mi is jóhiszeműen járunk el az ügyfeleinkkel. Azonban fenntartjuk a jogot, hogy saját megítélésünk alapján bizonyos címekre kizárólag előrefizetés után postázunk, vagy egyáltalán nem kézbesítjük ki a megrendelt termékeket. Amennyiben a IQ Könyv Kft. úgy dönt, hogy nem küldi ki, vagy csak előrefizetés után postázza a megrendelt árut, arról minden esetben értesítést küld a megadott e-mail címre. Az IQ Könyv Kft. fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt megrendelést visszamondja és/vagy megtagadja a szállítást.

Átvételi probléma esetén keressen bennünket bizalommal, készséggel állunk rendelkezésére és segítségére leszünk a fennálló probléma megoldásában, hisz számunkra az Ön elégedettsége a legfontosabb.

A csomag átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
 

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

 

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

Amennyiben a megrendelt áru nincs raktáron, az eladó értesítést küld a termék várható szállítási időpontjáról.

 

Amennyiben az átvett árucikk bizonyíthatóan gyártási hibás vagy az a szállítás során sérült, természetesen díjmentesen kicseréljük. Amennyiben erre valamely okból nincs lehetőség, a kifizetett vételárat visszafizetjük. Az árucikk cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges. A szállítás során sérült termékek esetében kérjük, mellékelje a szállító (Magyar Posta Zrt.) jegyzőkönyvét, amelyben a kézbesítő elismeri, hogy a csomagot sérülten adta át. Jegyzőkönyv hiányában a reklamációt nem tudjuk elfogadni.

 

A Magyar Posta Zrt. ügyfélszolgálata:
Budapest X. Ker., Üllői út 114-116.
Tel: 0640/46-46-46
Fax: 0646/320-136
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
Weboldal: www.posta.hu
Nyitvatartási idő: Hétfőtől szerdáig, pénteken 08:00-17:00, csütörtökön 08:00-20:00 óráig.

 

A Webáruházban a termék mellett feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. Az árak forintban értendőek és az árváltozás jogát a Szolgáltató a megrendelés feldolgozásáig fenntartja.

 

Az esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a www.konyvetjoaron.hu webáruházzal szemben kártérítési igény nem érvényesíthető.

 

 

 
6. Elállási jog

6.1.1. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül. A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

 

Elállás esetén a Vevő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásban köteles eljuttatni (pl. postán, elektronikus úton küldött levél formájában) az alábbi címre:

 

IQ Könyv Kft.
2142 Nagytarcsa Tavasz u. 9.
e-mail: rendel@iqszerviz.hu

 

6.1.2 A vevő elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

- A kézhezvétel (termék átvételének) időpontja: az átvevőponti átvétel esetében a rendelés átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak.

 

Elállás esetén a terméket saját költségén küldje vissza a Szolgáltató raktárába (IQ Könyv Kft. 2142 Nagytarcsa Tavasz u.9.), és haladéktalanul, de legkésőbb a visszaérkezésétől számított 14 napon belül visszatérítjük a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült egyéb költségeket. Szállítási díjat nem áll módunkban visszatéríteni, mivel az a Szolgáltató terhelte az ügylet során! Elállás esetén a vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli. A termék(ek) vételárát (illetőleg a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget) csak akkor áll módunkban visszatéríteni, ha a vásárló a terméke(ke)t visszaszolgáltatta vagy kétséget kizáróan igazolta, hogy az(oka)t az elállási szándék bejelentésétől számított 14 napon belül visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe.

 

6.1.3. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal azonos fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód alkalmazásához kifejezett belegyezését adta. Más visszatérítési mód alkalmazása esetén a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

6.1.4. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.

 

6.1.5. A vevő elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak (pl. fotókönyv);
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében (az előfizetéses szerződések kivételével)
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.

 

6.1.6. Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.

 

6.1.7 Ha a Vevő webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, elállás helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

 

6.1.8 A könyveket abban az esetben áll módunkban visszavenni, amennyiben eredeti állapotukban vannak, olvasatlanok és gyűrődés mentesek! Ha arra utaló jel van, hogy a könyvet "megtörték", olvasták, akkor ezt nem tudjuk teljesíteni!

 
7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság

 

7.1.1. A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

 

7.1.2. Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.

 

Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

 

7.1.3. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevőt a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.

 

7.1.4. A megvásárolt könyveken keletkezett időjárás viszontagságaitól és más környezeti hatásoktól származó károkért felelősséget nem vállalunk! Például: napsugárzás miatti elszíneződés stb...

 

7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

 

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

 

Név: IQ Könyv Kft.

 

Levelezési cím: 2142 Nagytarcsa Tavasz u.9.

 

Telefonszám: +36 30 831 0043

 

E-mail cím: rendel@iqszerviz.hu

 
8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

 

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

Név: IQ Könyv Kft.

 

Levelezési cím: 2142 Nagytarcsa Tavasz u.9.

 

Telefonszám: +36 30 831 0043

 

E-mail cím: rendel@iqszerviz.hu

 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

 

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

 

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

 

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

 

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

 

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

 

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

 

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

 

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

 

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

 

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),

 

- Bírósági eljárás kezdeményezése

 

 

 
9. Egyéb

9.1. ÁSZF, árak módosítása

 

A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

 

9.2. Technikai korlátok

 

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

9.3. Adatvédelmi szabályzat

 

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: 

 

 

 
10. TOVÁBBI RENDELKEZÉSEK

10.1. A Szolgáltató rendszere a felhasználók aktivitásáról adatokat gyűjthet melyek nem kapcsolhatóak össze a felhasználók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

 

10.2. A Szolgáltató jogosult a felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.

 

10.3. A felhasználó a 10.2 pontban hivatkozott önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül. Leiratkozni lehetséges emailen keresztül is a rendel@iqszerviz.hu email címen.

 
11. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYA, MÓDOSÍTÁSA

A Szolgáltató jogosult az Általános Szerződési Feltételeket bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani.
A felek a jelen ÁSZF, valamint Adatvédelmi tájékoztatót elolvasták, értelmezték, tudomásul vették és magukra nézve kötelezőnek fogadják el.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017.11.15
Kelt.: Budapest, 2017.11.15